မဂၤလာပါ

ဝင္​​ေရာက္​ၾကည္​့႐ႈ့သူအ​ေပါင္​း ကို​ယ​္​စိတ္​ႏွစ္​ပါး ​ေအးခ်မ္​းၾကပါ​ေစ.....

Tuesday, September 20, 2016

Basic AutoCAD ဆြဲနည္း

*** Basic AutoCAD Commands ***
===========================

1. Line ( L )
==========

* L > Enter, စမွတ္ကလစ္ခ် သြားမည့္ဘက္ Direction ျပ Distance တန္ဖိုးရိုက္ၿပီး Enter. ( Cursor movement ကို Horizontal, Vertical အတိုင္းသာသြားခ်င္ရင္ AutoCAD Window ၏ေအာက္ဆံုး Bar ျဖစ္ေသာ Drawing Status Bar မွ ORTHO ( F8 ) ကို ဖြင့္ထားေပးပါ။ )

* Line ေတြကို Distance အတိအက်, Angle အတိအက်နဲ႔ ဆြဲခ်င္လွ်င္, L > Enter, စမွတ္ကလစ္ခ် @ ( Shift + 2 ) ရိုက္ , Distance တန္ဖိုး <, + X ၀င္ရိုး မွ ေစာင္းမည့္ Angle တန္ဖိုး ( CCW ဆိုလွ်င္ + , CW ဆိုလွ်င္ - ) , Enter. ( E.g. @10<45. )

2. Construction Line ( XL ), ( Infinity Lines generally we use to create Plan and Elevation )
=====================================================

* (1) Horizontal Line ေတြဆြဲခ်င္လွ်င္ XL > Enter > H > Enter ထားမည့္ေနရာ ကလစ္ခ် Enter.

(2) Vertical လိုင္းေတြဆြဲခ်င္လွ်င္ XL > Enter > V > Enter ထားမည့္ေနရာ ကလစ္ခ် Enter.

(3) Angle တန္ဖိုးနဲ႔ဆြဲခ်င္လွ်င္ XL > Enter > A > Enter, Angle တန္ဖိုး ရိုက္ၿပီး Enter, ထားမည့္ေနရာ ကလစ္ခ် Enter.

(4) Bisect ကေတာ့ေထာင့္ ( < ) ေတြကို ထက္၀က္ပိုင္းခ်င္ရင္သံုးပါတယ္။ XL > Enter > B > Enter > Angle Vertex Point ျဖစ္ေသာ ေထာင့္မွာကလစ္ခ် ( ႀတိဂံထိပ္စြန္း၊ ေထာင့္တစ္ခုတြင္မ်ဥ္းႏွစ္ေၾကာင္းဆံုရာ)၊ Angle Start Point ကလစ္ခ်၊ Angle End Point ကလစ္ခ် Enter.

( Angle Start/End Point = ထက္၀က္ပိုင္းမည့္ Angle ၏ မ်ဥ္းႏွစ္ေၾကာင္းဆံုရာမဟုတ္သည့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ေနရာမ်ား။ ).

(5) L > Enter နဲ႔ဆြဲထားတဲ့ လိုင္းေတြကို Offset ပြားတဲ့အခါ Construction Line ျပန္ထြက္ခ်င္ရင္သံုးပါတယ္။ XL > Enter > O > Enter, ျခားမည့္ Offset Distance တန္ဖိုး Enter, Offset ပြားမည့္ Object ( Line ) ကိုကလစ္ခ်၊ ပြားမည့္ ဘက္ မွာကလစ္ခ်၊ Enter.

3. Polyline ( PL ), (2D View ထဲမွာ တစ္ဆက္တည္း Line ေတြဆြဲခ်င္ရင္သံုးပါတယ္။)
==============================================

* Polyline ေတြမဆြဲခင္မွာ သူ႔ရဲ႕ Command Options ေတြကို အရင္ၾကည့္ရေအာင္။ PL > Enter, ရိုက္ၿပီး စမွတ္ကလစ္ခ်လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ [ Arc / Halfwidth / Length / Undo / Width ] ဆိုၿပီးေတြ႕ရမွာပါ။

(1) Arc ဆိုတာကေတာ့ Polyline Line ေတြနဲ႔တြဲၿပီး Arc ေတြကိုဆြဲခ်င္ရင္သံုးပါတယ္။ PL > Enter, စမွတ္ကလစ္ခ် A > Enter, Arc ရဲ႕ End Point ကလစ္ခ် (or) S > Enter, ဆြဲခ်င္တဲ့ Arc ရဲ႕ Second Point ကလစ္ခ်, End Point ကလစ္ခ်, (or) Arc ရဲ႕ Diameter (ORTHO ဖြင့္ထားရင္) တန္ဖိုး ရိုက္ Enter. ( ဒီေနရာမွာ Options ေတြရွိေသးတယ္ေနာ္ ေလ့လာၾကည့္ပါ။ )

(2) Halfwidth ကေတာ့ အထူတန္ဖိုးကိုတစ္၀က္သာေပးၿပီးဆြဲတာပါ ( Line Width တန္ဖိုး 1 ထားခ်င္ရင္ 0.5 ပဲရိုက္ထည့္ရမွာပါ။ ), PL > Enter, စမွတ္ကလစ္ခ် H > Enter, လိုခ်င္တဲ့ Starting half-width ရဲ႕ တန္ဖိုး Enter, Ending half-width ရဲ႕တန္ဖိုး Enter,

သြားမည့္ဘက္ Direction ျပ, Distance တန္ဖိုးရိုက္ၿပီး Enter. ( အထူတန္ဖိုးေတြ ျပန္ျဖဳတ္ခ်င္ရင္ half-width တန္ဖိုးေတြကို zero ျပန္ထားေပးလိုက္ပါ။ )

(3) Length ဆိုတာကေတာ့ Polyline ကို Arc နဲ႔ဆြဲၿပီးခ်ိန္မွာ ရလာတဲ့ Arc ရဲ႕ Tangent နဲ႔ တစ္ေျပးတည္း Line ျပန္ဆြဲခ်င္ရင္သံုးပါတယ္။ PL > Enter, စမွတ္ကလစ္ခ် A > Enter, ( ORTHO (F8) ပိတ္ၿပီး စမ္းၾကည့္ပါ။ ) Arc ရဲ႕ End Point ကလစ္ခ်, Line ျပန္ဆြဲမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ L > Enter, Length ကိုသံုးဖို႔အတြက္ L > Enter, Distance တန္ဖိုး Enter.

(4) Undo ကေတာ့ ဆြဲခဲ့တာေတြ တစ္ခုခ်င္းစီ ေနာက္ျပန္ဆုတ္တာေပါ့။

(5) Width ဆိုတာက အထူတန္ဖိုးကို အျပည့္ေပးၿပီးဆြဲတာပါ။

* ( Width ကိုသံုးၿပီး Arrowhead ပံုစံဆြဲၾကည့္ရေအာင္ ) Pl > Enter, စမွတ္ကလစ္ခ် W > Enter, Starting Width ကို 0 (zero) Enter, Ending Width ကို 1 (proper value) Enter, သြားမည့္ဘက္ကို Direction ျပ Distance တန္ဖိုး (3) Enter,

Width ျပန္ေလွ်ာ့ဖို႔အတြက္ W > Enter, 0 (zero) Enter, 0 (zero) Enter, သြားမည့္ဘက္ကို Direction ျပ Distance တန္ဖိုး Enter (or) ကလစ္ခ် Enter. . . .

* [ (͟͞ ) ], Parallel လိုင္းႏွစ္ေၾကာင္းကို Arc နဲ႔ပိတ္ထားတဲ့ပံုစံ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္ေနေအာင္ Polyline နဲ႔ဆြဲၾကည့္မယ္။

Pl > Enter, စမွတ္ကလစ္ခ် ( Width ေတြပါေနရင္ W > Enter မွာ 0 ေတြျပန္ေပးထားေနာ္ )(ORTHO (F8) ဖြင့္ထားပါ ) ညာဘက္ကို Direction ျပ Distance တန္ဖိုး (10) Enter, A > Enter, အေပၚဘက္ကို Direction ျပ Arc တန္ဖိုး (5) Enter, L > Enter, ဘယ္ဘက္ကို Direction ျပ Distance တန္ဖိုး (5) Enter, A > Enter, CL (Close) > Enter.

4. Multiline ( ML ) ( Parallel Line ေတြဆြဲခ်င္ရင္ သံုးပါတယ္။ 2D Plan မွာ Wall ေတြဆြဲတဲ့အခါ အသံုးမ်ားပါတယ္။ )
==============================================================

* Multiline မွာ Options သံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ [ Justification / Scale / STyle ] တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ * Justification ကေတာ့ စမွတ္ကို Multiline ရဲ႕ Top, Zero, Bottom ညွိဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ * Scale ကေတာ့ Multiline ႏွစ္ေၾကာင္း ၾကား အကြာအေ၀းပါ။

* Style ကေတာ့ Multiline ေတြကို ႀကိဳတင္ၿပီး Style သတ္မွတ္ထားဖို႔ပါ။ ( ပံုမွန္အတိုင္းဆို Style = Standard ပါပဲ။ ကိုယ္တိုင္သတ္မွတ္ဖို႔ဆိုရင္ MLSTYLE နဲ႔ Multiline Style ေခၚကာ New ေတာင္းၿပီး သတ္မွတ္ထားႏိုင္ပါတယ္။ Multiline Style ကိုေတာ့ ကိုယ္တိုင္စမ္းၾကည့္ေတာ့ေနာ္ မခက္ပါဘူး။ )

* ကဲ Multiline တစ္ေၾကာင္းဆြဲမယ္ဆိုရင္ ML > Enter, J > Enter, T (Top) > Enter ( စမွတ္ဟာ Multiline ရဲ႕ အေပၚပိုင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။) [OR] Z (Zero) > Enter ( စမွတ္ဟာ Multiline ရဲ႕ အလယ္။) [OR] B (Bottom) > Enter ( စမွတ္ဟာ Multiline ရဲ႕ ေအာက္ပိုင္းမွာပါ။ ),

S > Enter, Line ႏွစ္ေၾကာင္းၾကား အကြာအေ၀းတန္ဖိုး (wall thickness) ရိုက္ၿပီး Enter, Style ေတြေတာင္းခဲ့လို႔ ေရြးခ်င္ရင္ (ေတာင္းခဲ့မွသာ)ST > Enter, Style name ရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, စမွတ္ကလစ္ခ် သြားမည့္ဘက္ Direction ျပ Distance တန္ဖိုးေပးၿပီး Multiline ေတြဆြဲႏိုင္ပါၿပီ။

5. Multiline Edit (MLEDIT)
====================

* Multiline ေတြကို အေသးစိတ္ျပန္ျပင္ဖို႔အတြက္ သံုးတဲ့ Command ျဖစ္ပါတယ္။ MLEDIT > Enter, Multilines Edit Tools Dialog Box က်လာတဲ့အခါ ကိုယ္ျပင္ခ်င္တဲ့ပံုစံအတိုင္း Box ထဲမွာရွိတဲ့ Icon ကိုကလစ္ႏွိပ္ၿပီး ျပင္ခ်င္တဲ့ Multiline ေတြေပၚကို ကလစ္ခ်ကာ ျပင္ႏိုင္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ Icon မွာပါတဲ့အတိုင္း Dotted Line နဲ႔ျပထားတဲ့ (Horizontal အတိုင္းရွိေနမယ့္) Multiline ကို ေနာက္မွ ကလစ္ခ်ေပးပါ။ Vertex ေတြ အတိုးအေလွ်ာ့လုပ္တာကေတာ့ ကလစ္ခ်တဲ့အခ်ိန္မွာ မသိသာပါ။ Command ထြက္ၿပီးခ်ိန္ Select ေပးၾကည့္မွသာသိႏိုင္မွာပါ။ Select ေပးထားတဲ့အခ်ိန္မွာ Grip (တံုး)ေပၚမွာ ကလစ္ခ်ၿပီး လိုသလိုေရႊ႕ႏိုင္ပါတယ္။

* ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ Wall ေတြဆြဲရံုသက္သက္ေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ Multiline ေတြဟာ ျပန္ျပင္ရတာ ရႈတ္ေထြးေနမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ Multiline အျဖစ္သံုးမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ X > Enter, Multiline ေတြကို Select ေပး Enter နဲ႔သာ Explode ေဖာက္ Line အျဖစ္ေျပာင္းၿပီး လိုသလိုသာျပင္ပါေတာ့။

6. Circle ( C ) ( စက္၀ိုင္းမ်ား ဆြဲခ်င္လွ်င္သံုးသည္။ )
====================================

(1) * Circle ကို Radius တန္ဖိုးေပးၿပီးဆြဲခ်င္လွ်င္ -

C > Enter, ဆြဲမည့္ Circle ရဲ႕ Center ထားမည့္ေနရာ ကလစ္ခ်, Circle ရဲ႕ Radius တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ Enter.

(2) * Circle ကို Diameter တန္ဖိုးေပးၿပီးဆြဲခ်င္လွ်င္ -

C > Enter, ဆြဲမည့္ Circle ရဲ႕ Center ထားမည့္ေနရာ ကလစ္ခ်, D > Enter, Circle ရဲ႕ Diameter တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ Enter.

(3) * Point သံုးေနရာ ကလစ္ခ်ေပးရံုျဖင့္ Circle ဆြဲခ်င္လွ်င္ -

C > Enter, 3P > Enter, Circle ထိေနမယ့္ First Point ကလစ္ခ်၊ Circle ထိေနမယ့္ Second Point ကလစ္ခ်၊ Circle ထိေနမယ့္ Third Point ကလစ္ခ်။

(4) * Point ႏွစ္ေနရာ ကလစ္ခ်ေပးရံုျဖင့္ Circle ဆြဲခ်င္လွ်င္ -

C > Enter, 2P > Enter, Circle ထိေနမယ့္ First Point ကလစ္ခ်၊ Circle ထိေနမယ့္ Second Point ကလစ္ခ်။

(5) * ဆြဲမည့္ Circle ရဲ႕ ထိမယ့္ Tangent ႏွစ္ခုနဲ႔ Radius တန္ဖိုးကိုသိၿပီး Circle ဆြဲခ်င္လွ်င္ -

C > Enter, T > Enter, Circle ထိေနမယ့္ First Tangent ကလစ္ခ်၊ Circle ထိေနမယ့္ Second Tangent ကလစ္ခ်၊ Radius တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter.

(6) * ဆြဲမည့္ Circle ရဲ႕ ထိမယ့္ Tangent သံုးခုသာသိၿပီး Circle ဆြဲခ်င္တဲ့အခါသံုးပါတယ္။ ( Menu Bar ကေနေခၚရမွာပါ။ )

Draw ( From Menu Bar ) > Circle > Tan, Tan, Tan , Circle ထိခ်င္တဲ့ First Tangent ကလစ္ခ်၊ Circle ထိခ်င္တဲ့ Second Tangent ကလစ္ခ်၊ Circle ထိခ်င္တဲ့ Third Tangent ကလစ္ခ်။

7. Arc ( A ) ( စက္၀ိုင္းျခမ္းမ်ား ဆြဲခ်င္လွ်င္သံုးသည္။ )
=====================================

Arc Command မွာ Options မ်ားစြာရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသံုးမ်ားတာကေတာ့ 3 Point / Start, End, Direction နဲ႔ Start, End, Radius တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ A > Enter နဲ႔လည္း Command ၀င္ႏိုင္သလို Draw > Arc > . . . . . မွလည္း လိုသလိုေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။

(1) * Arc ကို 3 Point နဲ႔ဆြဲခ်င္လွ်င္ -

A > Enter, First Point ( Arc ရဲ႕ စမွတ္ ) ကလစ္ခ်၊ Second Point ( ေပၚလာေစခ်င္တဲ့ပံုစံအတိုင္း ဒုတိယ point ) ကလစ္ခ်၊ Third Point ( Arc ရဲ႕ ဆံုးမွတ္ ) ကလစ္ခ်။

(2) * Arc ကို စမွတ္ ဆံုးမွတ္ကလစ္ခ်ၿပီး Direction ျပကာဆြဲခ်င္လွ်င္။

A > Enter, Arc ရဲ႕ စမွတ္ကလစ္ခ်၊ E > Enter, Arc ရဲ႕ ဆံုးမွတ္ ကလစ္ခ်၊ D > Enter, Cursor Movement နဲ႔ လိုခ်င္တဲ့ Direction ျပကလစ္ခ်။ ( OR ) Draw > Arc > Start, End, Direction, Arc ရဲ႕ စမွတ္ကလစ္ခ်၊ ဆံုးမွတ္ကလစ္ခ်၊ လိုခ်င္တဲ့အတိုင္း Direction ျပကလစ္ခ်။

(3) * Arc ကို စမွတ္ ဆံုးမွတ္ကလစ္ခ်ၿပီး Radius တန္ဖိုးေပးကာ ဆြဲခ်င္လွ်င္ -

A > Enter, Arc ရဲ႕ စမွတ္ကလစ္ခ်၊ E > Enter, Arc ရဲ႕ ဆံုးမွတ္ ကလစ္ခ်၊ R > Enter, Arc ရဲ႕ Radius တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ Enter. ( OR ) Draw > Arc > Start, End, Radius, Arc ရဲ႕ စမွတ္ကလစ္ခ်၊ ဆံုးမွတ္ကလစ္ခ်၊ Radius တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ Enter. ( * စမွတ္, ဆံုးမွတ္ကို လိုခ်င္တဲ့ပံုစံအတိုင္း Counter Clock Wise ပံုစံျပေပးပါ။ )

8. Revision Cloud ( REVCLOUD )
==========================

* တိမ္ပံုစံ Object ေတြ ဆြဲခ်င္တဲ့အခါ သံုးပါတယ္။ Detail ထုတ္ျပမယ့္ အပိုင္းေတြ၊ သိသာထင္ရွားေစခ်င္တဲ့ ေနရာေတြကို ၀ိုင္း, ျပခ်င္တဲ့အခါမွာ သံုးပါတယ္။ Arc ေတြကို Minimum, Maximum တန္ဖိုးေပးၿပီး တစ္ဆက္တည္းဆြဲသြားတဲ့ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။

* REVCLOUD မွာ Options သံုးခုရွိပါတယ္ - Arc Length / Object / Style.

* REVCLOUD > Enter, A > Enter, Minumum Arc Length တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ Enter, Maximum Arc Length တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ Enter. ( Maximum Arc Length တန္ဖိုးဟာ Minimum တန္ဖိုးရဲ႕ သံုးဆထက္ပိုၿပီး ေပးလို႔မရႏိုင္ပါ။ e.g. Minimum Arc Length = 1, ဆိုရင္ Maximum Arc Length တန္ဖိုးဟာ 3 ထက္ပိုေပးလို႔ ရမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ )

* REVCLOUD > Enter, O > Enter, Revision Cloud ပံုစံျဖစ္ခ်င္တဲ့ ႀကိဳတင္ဆြဲထားတဲ့ တစ္ဆက္တည္း Object ကိုကလစ္ခ်, Arc Direction ကို ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ခ်င္ရင္ Y > Enter, (OR) ေျပာင္းျပန္မျဖစ္ခ်င္ရင္ N > Enter.

* REVCLOUD > Enter, S > Enter, N > Enter, ( OR ) C > Enter. ( Normal / Calligraphy ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ Normal ဆိုရင္ Arc ဟာပံုမွန္အတိုင္းပါပဲ၊ Calligraphy ဆိုရင္ေတာ့ Arc ဟာပိုၿပီး ထင္ရွားေနမွာ ( Bold ) ျဖစ္ေနမွာပါ။ )

* Setting ေတြခ်ိန္ၿပီးရင္ REVCLOUD > Enter ရိုက္ၿပီး စမွတ္ကလစ္ခ်ကာ လိုခ်င္တဲ့ပံုစံအတိုင္း Cursor Movement ကိုအလိုက္သင့္ထိန္းၿပီး ဆြဲသြားေပးရံုပါပဲ။ စမွတ္နဲ႔ ျပန္ဆံုတဲ့အခ်ိန္မွာ Auto Close လုပ္ၿပီး Command လဲ ထြက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ စမွတ္နဲ႔ ျပန္မဆံုခ်င္ရင္ေတာ့ ဆြဲေနရင္း Enter ေခါက္ၿပီး Arc Direction ကို ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ခ်င္ရင္ Y > Enter, (OR) ေျပာင္းျပန္မျဖစ္ခ်င္ရင္ N > Enter.

9. Polygon ( POL )
===============

* အနား သံုးနား နဲ႔ အထက္ရွိတဲ့ Object ေတြဆြဲခ်င္လွ်င္သံုးပါတယ္။ ( Side must be between 3 and 1024. )

* POLYGON မွာ Options သံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္ - ေပးထားတဲ့ Dimension ေပၚမူတည္ၿပီးဆြဲေပးရမွာပါ။

(1) * ဆြဲရမယ့္ပံုမွာ POLYGON နဲ႔ပက္သက္ၿပီး Polygon ရဲ႕ Center မွ Polygon ရဲ႕ ေထာင့္တစ္ခုအထိ တန္ဖိုးကို ေပးထားတယ္ ( OR ) Circle အတြင္းပိုင္းမွာ Circle ကိုထိၿပီး ဆြဲခ်င္တယ္ဆိုရင္ -

POL > Enter > အနားအေရအတြက္တန္ဖိုး ရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, Polygon Center ထားမယ့္ေနရာ ကလစ္ခ်၊ I > Enter ( * Inscried in circle ), > Center မွ Polygon ရဲ႕ ေထာင့္တစ္ခုအထိ တန္ဖိုး (OR) Circle ရဲ႕ Radius တန္ဖိုး Enter.

(2) * ဆြဲရမယ့္ပံုမွာ POLYGON နဲ႔ပက္သက္ၿပီး Polygon ရဲ႕ Center မွ Polygon အနားတစ္ခုရဲ႕ Mid Point အထိ တန္ဖိုးကို ေပးထားတယ္ ( OR ) Circle အျပင္ပိုင္းမွာ Circle ကိုထိၿပီး ဆြဲခ်င္တယ္ဆိုရင္ -

POL > Enter > အနားအေရအတြက္တန္ဖိုး ရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, Polygon Center ထားမယ့္ေနရာ ကလစ္ခ်၊ C > Enter ( * Circumscribed about circle ), > Center မွ Polygon အနားတစ္ခုရဲ႕ mid point အထိ တန္ဖိုး (OR) Circle ရဲ႕ Radius တန္ဖိုး Enter.

(3) * ဆြဲရမယ့္ပံုမွာ POLYGON နဲ႔ပက္သက္ၿပီး Polygon ရဲ႕အနားတစ္နား တန္ဖိုးသာေပးထားတယ္ဆိုရင္ -

POL > Enter > အနားအေရအတြက္တန္ဖိုး ရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, E > Enter ( * Edge ), စမွတ္ကလစ္ခ်၊ Polygon ရဲ႕အနားတစ္နား တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter.

10. RECTANGLE ( REC )
====================

* ေထာင့္မွန္စတုဂံ ေတြဆြဲခ်င္လွ်င္ သံုးပါတယ္။

* RECTANGLE မွာ Options ငါးမ်ိဳးရွိပါတယ္ - Chamfer / Elevation / Fillet / Thickness / Width. ( *** Chamfer Command, Fillet Command ေတြကို အေသးစိတ္ ဆက္လက္ ရွင္းလင္းတင္ျပသြားဦးမွာပါခင္ဗ်ာ။ *** )

* REC > Enter, C > Enter, ( * ဒီေနရာမွာပါတဲ့ Chamfer ဆိုတာက ေထာင့္ေတြကို Distance တန္ဖိုးေပးၿပီး ခ်ိဳးထားတာပါ။ ), First Chamfer Distance တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, Second Chamfer Distance တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, Rectangle ရဲ႕ First Corner ကလစ္ခ်၊ Other Corner ကလစ္ခ်။ ( ဒီေနရာမွာ Area, Dimensions, Rotation ေတြထည့္ႏိုင္ေသးတယ္ေနာ္။ )

* REC > Enter, E > Enter, ( * ဒီေနရာမွာပါတဲ့ Elevation ဆိုတာက Current View ကေနၿပီး Zero Level မွျမွင့္ေပးမယ့္တန္ဖိုးလို႔ မွတ္ယူလို႔ရပါတယ္။ e.g. Top View ကေနဆြဲမယ္ဆို Front View ကေနၾကည့္တဲ့အခါမွာ Rectangle ဟာ Zero Level ရဲ႕အထက္ကို ကိုယ္ေပးခဲ့တဲ့ Elevation တန္ဖိုးအတိုင္းျမင့္ေနတာကိုေတြ႕ရမွာပါ။ ) Elevation တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, Rectangle ရဲ႕ First Corner ကလစ္ခ်၊ Other Corner ကလစ္ခ်။ ( အခုမွ စၿပီးေလ့လာတာဆို ဒါေတြမသိလဲျဖစ္ေသးတယ္ေနာ္ မူးသြားမွာစိုးလို႔ :-) )

* REC > Enter, F > Enter, ( * ဒီေနရာမွာပါတဲ့ Fillet ဆိုတာက ေထာင့္ေတြကို Radius တန္ဖိုးတစ္ခုေပးထားတဲ့ Arc နဲ႔ ခ်ိဳးထားတာပါ။ ), Fillet Radius တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, Rectangle ရဲ႕ First Corner ကလစ္ခ်၊ Other Corner ကလစ္ခ်။

* REC > Enter, T > Enter, ( * ဒီေနရာမွာပါတဲ့ Thickness ဆိုတာက 3D View ေရာက္တဲ့အခါ Z ၀င္ရိုးအတိုင္းပါေနမယ့္ အထူတန္ဖိုးကိုဆိုလိုတာပါ။), Thickness တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, Rectangle ရဲ႕ First Corner ကလစ္ခ်၊ Other Corner ကလစ္ခ်။

* REC > Enter, W > Enter, ( * ဒီေနရာမွာပါတဲ့ Width ဆိုတာက Polygon ရဲ႕ Bold ျဖစ္ေနမယ့္ အထူတန္ဖိုးကိုဆိုလိုတာပါ။), Width တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, Rectangle ရဲ႕ First Corner ကလစ္ခ်၊ Other Corner ကလစ္ခ်။

##### ထည့္ထားၿပီးသားတန္ဖိုးေတြ မူလအတိုင္းျပန္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အခါ သက္ဆိုင္ရာ Command ျပန္၀င္ၿပီး တန္ဖိုးေတြေနရာမွာ Zero ေတြျပန္ရိုက္ထည့္ေပးလိုက္ပါ။ #####

*** RECTANGLE Options ေတြဘယ္ေလာက္ပဲရွိရွိ တကယ္တမ္း အသံုးမ်ားတာကေတာ့ RECTANGLE ကို Distance အတိအက်နဲ႔ ဆြဲဖို႔အတြက္ -

* REC > Enter, First Corner ကလစ္ခ်၊ @ X , Y > Enter [ @ (Shift + 2), X = Rectangle Length တန္ဖိုး, Y = Rectangle Width တန္ဖိုး ]

11. Fillet ( F )
===========

* Object ေတြရဲ႕ အနားစြန္းေတြ၊ ေထာင့္ေတြကို Radius တန္ဖိုးတစ္ခုေပးထားတဲ့ Arc နဲ႔ ခ်ိဳးေပးပါတယ္။
* FILLET မွာ Options ငါးမ်ိဳးရွိပါတယ္ - Undo/Polyline/Radius/Trim/Multiple.
* Fillet Command စသံုးမယ္ဆိုတာနဲ႔ F > Enter > R > Enter > Fillet Radius တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး > Enter, First Object (ခ်ိဳးမယ့္ အနားႏွစ္ခုထဲကတစ္ခု) ကလစ္ခ်, Second Object ကလစ္ခ်။

* Undo - ကေတာ့ သံုးခဲ့တဲ့ Command Action ကိုေနာက္ျပန္ဆုတ္ေပးတာေပါ့။
* Polyline - ဆိုတာ တစ္ဆက္တည္းနဲ႔ အလံုပိတ္ျဖစ္ေနတဲ့ 2D Polyline ေတြကို ခ်ိဳးလို႔ရတဲ့ေထာင့္မွန္သမွ် တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းခ်ိဳးခ်င္ရင္သံုးပါတယ္။ F > Enter > R > Enter > Fillet Radius တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး > Enter > P > Enter, ခ်ိဳးမယ့္ Polyline ကလစ္ခ်။
* Radius - ဟာ ေထာင့္ေတြကိုခ်ိဳးေပးမယ့္ Arc ရဲ႕ Radius တန္ဖိုးကို ထည့္ေပးရမွာပါ။
* Trim - အပိုင္းမွာေတာ့ Options ႏွစ္ခုေတြ႔ရမွာပါ၊ [Trim/No trim], ဒီေနရာမွာ Trim ကိုေရြးထားမယ္ဆိုရင္ Fillet ခ်ိဳးေပးလိုက္တဲ့ ေထာင့္ေတြရဲ႕ မလိုအပ္ေတာ့တဲ့အပိုင္းေတြကို ဖ်က္ေပးသြားမွာပါ။ No Trim ေရြးရင္ေတာ့ဖ်က္ေပးမွာမဟုတ္ပါ။ လိုအပ္မွသာ No Trim ကိုသံုးပါ။ * ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ No Trim အေျခအေနမွာ Fillet Radius ကို 0 ေပးၿပီး Corner တစ္ခုျဖစ္ေအာင္ခ်ိဳးမရလို႔ပါပဲ။
အဲဒါေၾကာင့္ F > Enter > T > Enter > T > Enter > Enter နဲ႔သာ Trim အေျခအေနမွာထားေပးပါ။
* Multiple - ဆိုတာကေတာ့ ပံုမွန္အတိုင္း Fillet ခ်ိဳးရင္ တစ္ႀကိမ္သံုးရံုနဲ႔ Command ျပန္ထြက္သြားမွာပါ။ တစ္ႀကိမ္ထက္ပိုၿပီးသံုးခ်င္ရင္ေတာ့ F > Enter > R > Enter > Fillet Radius တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး > Enter > M > Enter, First Object (ခ်ိဳးမယ့္ အနားႏွစ္ခုထဲကတစ္ခု) ကလစ္ခ်, Second Object ကလစ္ခ်။ Command မထြက္ေသးတဲ့အတြက္ ေနာက္ထပ္ခ်ိဳးမယ့္ Object ေတြ ကလစ္လိုက္ခ်ႏိုင္ပါတယ္။

*** Fillet ကိုတန္ဖိုးတစ္ခုနဲ႔ ခ်ိဳးေနခ်ိန္မွာ First Object ကလစ္ခ်ၿပီးခ်ိန္ Second Object ကို Shift ဖိထားၿပီးမွ ကလစ္ခ်ရင္ Corner တစ္ခုျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးပါတယ္။ F > Enter > R > Enter > 0 > Enter နဲ႔ တူပါတယ္။
*** F > Enter > R > Enter > 0 > Enter ဟာ -
(1) မဆံုေသးတဲ့ Line ႏွစ္ေၾကာင္းကို ဆံုေစပါတယ္။
(2) ေထာင့္ျဖတ္လိုင္း (X) Crossing Line ေတြမွာေတာ့ ကလစ္ခ်တဲ့ဘက္ကို ခ်န္ခဲ့ေပးပါတယ္။
(3) မ်ဥ္းၿပိဳင္လိုင္း (=) Paraller Line ေတြမွာေတာ့ လိုင္းႏွစ္ေၾကာင္းၾကားအကြာအေ၀းရဲ႕ တစ္၀က္တန္ဖိုးကို Radius အျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး Fillet ခ်ိဳးေပးသြားမွာပါ။

*** Trim Option မွာ No Trim ျဖစ္ေနရင္ F > R > Enter > 0 > Enter သံုးလို႔ရမွာမဟုတ္ဘူးေနာ္ ***

12. Chamfer ( CHA )
================

* Line, Polyline, Construction Line,. . . . Object ေတြရဲ႕ အနားစြန္းေတြ၊ ေထာင့္ေတြကို Line တစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ခ်ိဳးေပးတဲ့ Command, အနားေစာင္းတစ္ခုျဖစ္ေအာင္ပံုေဖာ္ေပးတဲ့ Command ျဖစ္ပါတယ္။ ( Bevels the edges of objects. )
* CHAMFER မွာ Options ခုႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္ - Undo/Polyline/Distance/Angle/Trim/mEthod/Multiple.
* ဒီခုႏွစ္မ်ိဳးထဲမွာ အဓိကျဖစ္ေနတာက Distance နဲ႔ Angle ပါ။ Distance ဆိုတာက ေထာင့္ေတြကိုခ်ိဳးတဲ့အခါ Distance တန္ဖိုးတစ္ခုစီေပးၿပီးခ်ိဳးတာပါ။ Angle ကေတာ့ Distance တန္ဖိုးတစ္ခုနဲ႔ Angle တန္ဖိုးတစ္ခုေပးၿပီးခ်ိဳးတာပါ။

* Undo - ကေတာ့ သံုးခဲ့တဲ့ Command Action ကိုေနာက္ျပန္ဆုတ္ေပးတာေပါ့။
* Polyline - ဆိုတာ တစ္ဆက္တည္းနဲ႔ အလံုပိတ္ျဖစ္ေနတဲ့ 2D Polyline ေတြကို ခ်ိဳးလို႔ရတဲ့ေထာင့္မွန္သမွ် တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းခ်ိဳးခ်င္ရင္သံုးပါတယ္။
* Distance - Distance ကေတာ့ ေထာင့္ေတြကို Distance တန္ဖိုးတစ္ခုစီေပးၿပီးခ်ိဳးတာပါ။ CHA > Enter > D > Enter > First Chamfer Distance ( First Object အျဖစ္သတ္မွတ္မယ့္ line မွာခ်ိဳးမယ့္တန္ဖိုး ) ရိုက္ထည့္ၿပီး > Enter > Second Chamfer Distance ( Second Object အျဖစ္သတ္မွတ္မယ့္ line မွာခ်ိဳးမယ့္တန္ဖိုး ) ရိုက္ထည့္ၿပီး > Enter > First Line ကလစ္ခ်၊ Second Line ကလစ္ခ်။
* Angle - Angle ကေတာ့ ေထာင့္ေတြကို Distance တန္ဖိုးတစ္ခုနဲ႔ Angle တန္ဖိုးတစ္ခုေပးၿပီးခ်ိဳးတာပါ။ CHA > Enter > A > Enter > First Chamfer Distance ( First Object အျဖစ္သတ္မွတ္မယ့္ line မွာခ်ိဳးမယ့္တန္ဖိုး ) ရိုက္ထည့္ၿပီး > Enter > First Line ကိုခ်ိဳးလိုက္လို႔ ရလာမယ့္ေနရာကေန Second Line ကို ေစာင္းၿပီးခ်ိဳးမယ့္ Angle တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ > Enter > First Line ကလစ္ခ်၊ Second Line ကလစ္ခ်။
* Trim - Trim အပိုင္းမွာေတာ့ Options ႏွစ္ခုေတြ႔ရမွာပါ၊ [Trim/No trim], ဒီေနရာမွာ Trim ကိုေရြးထားမယ္ဆိုရင္ Chamfer ခ်ိဳးေပးလိုက္တဲ့ ေထာင့္ေတြရဲ႕ မလိုအပ္ေတာ့တဲ့အပိုင္းေတြကို ဖ်က္ေပးသြားမွာပါ။ No Trim ေရြးရင္ေတာ့ဖ်က္ေပးမွာမဟုတ္ပါ။
* Method - Method ကေတာ့ Chamfer Command မွာ Distance နဲ႔ Angle ႏွစ္မ်ိဳးလံုးတန္ဖိုးေတြေပးထားတဲ့အခါ သံုးလိုတဲ့ နည္းကိုေရြးဖို႔အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ CHA > Enter > E > Enter > D > Enter ဆို ေပးထားတဲ့ Distance Method နဲ႔ ခ်ိဳးေပးၿပီး CHA > Enter > E > Enter > A > Enter ဆိုရင္ေတာ့ ေပးထားတဲ့ Angle Method နဲ႔ ခ်ိဳးေပးမွာပါ။
* Multiple - ဆိုတာကေတာ့ ပံုမွန္အတိုင္း Chamfer ခ်ိဳးရင္ တစ္ႀကိမ္သံုးရံုနဲ႔ Command ျပန္ထြက္သြားမွာပါ။ တစ္ႀကိမ္ထက္ပိုၿပီးသံုးခ်င္ရင္ေတာ့ Chamfer တန္ဖိုးေတြေပးၿပီး ခ်ိန္မွာ Multiple ျဖစ္တဲ့ M > Enter ကိုထပ္ရိုက္ၿပီး ဆက္တိုက္သံုးသြားႏိုင္ပါတယ္။

*** Chamfer ခ်ိဳးေနခ်ိန္မွာ First Line ကလစ္ခ်ၿပီးခ်ိန္ Second Line ကို Shift ဖိထားၿပီးမွ ကလစ္ခ်ရင္ Corner တစ္ခုျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးပါတယ္။

13. Offset ( O )
=============

* 2D Object ေတြကို Distance တန္ဖိုးတစ္ခုနဲ႔ Parallel အေနအထားရေအာင္ ျခားေပး၊ ပြားေပးတဲ့ Command ျဖစ္ပါတယ္။
* Offset Command မွာ Options သံုးမ်ိဳးရွိေနမွာပါ။ Through / Erase / Layer တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
* Offset Command သံုးေတာ့မယ္ဆို O > Enter > Offset Distance တန္ဖိုး (ျခားမည့္တန္ဖိုး) ရိုက္ထည့္ၿပီး > Enter > Offset ပြားမယ့္ Object ကို ကလစ္ခ် ပြားခ်င္တဲ့ဘက္ ကို ကလစ္ခ်။ အမ်ားႀကီးပြားမွာဆိုရင္ Object ကို ကလစ္ခ်ထားတဲ့အခ်ိန္မွာ M > Enter ရိုက္ၿပီး ပြားခ်င္တဲ့ဘက္ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ကလစ္ခ်သြားႏိုင္ပါတယ္။

* Offset Options ျဖစ္တဲ့ Through ဆိုတာကေတာ့ Offset Distance တန္ဖိုးမေပးဘဲ လိုတဲ့ေနရာမွာကလစ္ခ်ၿပီးပြားႏိုင္ဖို႔ပါ။ O > Enter > T > Enter > Offset ပြားမယ့္ Object ကို ကလစ္ခ် ပြားခ်င္တဲ့ ေနရာမွာ ကလစ္ခ်။
* ေနာက္တစ္ခု Erase ကေတာ့ မူရင္း Object ကို ဖ်က္ / မဖ်က္ ေရြးေပးရတဲ့ Option ပဲျဖစ္ပါတယ္။ O > Enter > E > Enter, မူရင္း Object ကိုဖ်က္ခ်င္ရင္ Y > Enter, မဖ်က္ခ်င္ရင္ N > Enter, ပံုမွန္အားျဖင့္ေတာ့ N > Enter ကိုသာေရြးထားသင့္ပါတယ္။
* Layer ဆိုတာကေတာ့ ပြားလာမယ့္ Object ကို မူရင္း Object ရဲ႕ Layer အတိုင္းထြက္လာေစခ်င္တာလား၊ လက္ရွိသံုးေနတဲ့ Current Layer အတိုင္းထြက္လာေစခ်င္တာလားဆိုတာကို ေရြးေပးရတဲ့အပိုင္းပါ။ O > Enter > L > Enter မူရင္း Object Layer အတိုင္းထြက္လာေစခ်င္ရင္ S > Enter, လက္ရွိသံုးေနတဲ့ Current Layer အတိုင္းထြက္လာေစခ်င္ရင္ C > Enter.

14. Trim ( TR )
============

* Trim Command မွာေရြးခ်ယ္စရာ Options ေတြရွိေပမယ့္ နည္းႏွစ္နည္းျဖင့္သာ အသံုးျပဳၾကတာမ်ားပါတယ္။

* ပထမ တစ္နည္းက TR > Enter > Enter, ႏွိပ္ၿပီး တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ထိစပ္ေနတဲ့ Object ေတြရဲ႕ အစြန္းေတြကို တစ္ပိုင္းခ်င္းစီ ဖ်က္ထုတ္တဲ့ေနရာမွာသံုးၾကပါတယ္။

* ေနာက္တစ္ခုက TR > Enter > ကန္႔သတ္ခ်င္တဲ့ Object (s) ကို Select ေပး > Enter > ဖ်က္မည့္ ဘက္ ကလစ္ခ်တဲ့ နည္းနဲ႔ 2D Object ေတြရဲ႕ မလိုအပ္တဲ့ အပိုင္းေတြကို ဖ်က္ထုတ္ပစ္ၾကပါတယ္။

* ဒီေနရာမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ Error ေတြက Ellipse ေတြနဲ႔ တစ္ျခား Object ေတြနဲ႔ ေရာၿပီး Trim သံုးၾကတဲ့ အခါ Ellipse ေတြ အကုန္မပ်က္ဘဲ က်န္ေနတတ္ပါတယ္။
ဒါဆို ေသခ်ာတာက အဲဒီ Ellipse ကို ဆြဲခဲ့ ခ်ိန္မွာ PELLIPSE တန္ဖိုးဟာ 1 ျဖစ္ေနလို႔ပါ။

* PELLIPSE > Enter > 1 > Enter အေျခအေနမွာ Ellipse ေတြဆြဲခဲ့မိရင္ သူတို႔ကို Trim သံုးတဲ့အခါမွာ အဆင္ေျပမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ PELLIPSE တန္ဖိုး 1 ထားတာဟာ Boundary ( BO ) သံုးရအဆင္ေျပေအာင္ပါ။

* PELLIPSE > Enter > 0 > Enter အေျခအေနမွာ Ellipse ေတြကိုဆြဲခဲ့မွ သူတို႔ကို Trim သံုးတဲ့အခါမွာ အဆင္ေျပေျပသံုးႏိုင္မွာပါ။

* 2D space ဒါမွ မဟုတ္ 3D space မွာဘဲ Ellipse မဟုတ္တဲ့ တစ္ျခား Object ေတြ အခ်င္းခ်င္း ဥပမာ Circle ကို Trim သံုးတာေတာင္ အကုန္မပ်က္ဘဲ က်န္ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေသခ်ာတာက ေတာ့ Trim Options ရဲ႕ Edge မွာ Extend ျဖစ္ေနပါၿပီဗ်ာ။
ျပင္ရမွာက TR > Enter > Enter > E > Enter > N > Enter > Enter ပါ။ ဒါဆို အဆင္ေျပသြားပါၿပီ။

* ေနာက္တစ္ခု ျဖစ္တတ္တာက 3D View မွာ Trim Command သံုးတဲ့အခါ ပိုအဆင္ေျပေအာင္ TR > Enter > ကန္႔သတ္ခ်င္တဲ့ Object (s) ကို Select ေပး > Enter > ဖ်က္မည့္ ဘက္ ကလစ္ခ်တဲ့ နည္းကိုပဲသံုးပါ။

* ၿပီးေတာ့ 3D View မွာ 2D Object ေတြဆြဲၿပီး Trim Command ကို Top, Left, Right , . . View ေတြကေန Trim သံုးတဲ့အခါ သံုးမရပဲျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ေသခ်ာတာက Trim Options ရဲ႕ Project မွာ None ျဖစ္ေနပါၿပီ။
ျပင္ရမွာက TR > Enter > Enter > P > Enter > V > Enter ပါ။ ဒါဆို အဆင္ေျပပါၿပီ။

*** How to use the Array in AutoCAD ***
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

15(a). Array ( AR / -AR ) ( * For Version 2010 and Earlier )
==============================================

* AR နဲ႔သံုးမယ္ဆို Dialog Box က်လာမွပါ။ -AR ကေတာ့ Dialog Box မက်ဘဲ Command Line ကေနပဲ ခိုင္းတဲ့အတိုင္းအလိုက္သင့္ လုပ္သြားရမွာပါ။ Preview မၾကည့္ႏိုင္ပါ။ လုပ္ပိုင္ခြင့္နည္းပါတယ္။
* Array Command မွာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္ Rectangular Array နဲ႔ Polar Array ပါ။
* Rectangular Array ဆိုတာက Object ကို Row ေတြ Column ေတြနဲ႔ ပြားေပးမွာပါ။
* Polar Array ဆိုတာကေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ Center Point တစ္ခုရဲ႕ ပတ္လည္ကိုပြားေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။

*** Rectangular Array ***
********************
* Rectangular Array ကိုသေဘာေပါက္နားလည္ဖို႔အတြက္ 10 ပတ္လည္ရွိတဲ့ Rectangle ေလးအရင္ဆြဲေပးထားပါ။ သူ႔ကိုပြားမယ္ဆိုပါေတာ့ -
* AR > Enter, Array Dialog Box က်လာတဲ့အခါမွာ -
(1) Dialog Box ရဲ႕ဘယ္ဘက္အေပၚေထာင့္မွာရွိတဲ့ Rectangular Array ကိုေရြးေပးထားပါ။
(2) Dialog Box ရဲ႕ညာဘက္အေပၚေထာင့္နားမွာရွိတဲ့ Select Objects Button ကိုကလစ္ႏွိပ္ၿပီး Array ပြားမယ့္ Object ကို Select လုပ္ေပးပါ။ Select ေပးၿပီးၿပီဆိုရင္ေတာ့ Enter ေခါက္ေပးပါ။
(3) လိုခ်င္တဲ့ Rows အေရအတြက္ နဲ႔ Columns အေရအတြက္တန္ဖိုးေတြကိုလဲ ျဖည့္ထားေပးပါ။ * ဒီေနရာမွာ တန္ဖိုးေတြျဖည့္တဲ့အခါ တန္ဖိုးရိုက္ၿပီး Space Bar မပုတ္မိပါေစနဲ႔ အဲဒီ့ Space ကို Character တစ္ခုအေနနဲ႔သတ္မွတ္ၿပီး မသိတာမ်ိဳးျဖစ္တတ္ပါတယ္။
(4) Row Offset တန္ဖိုးထည့္ေပးပါ။ * Row Offset တန္ဖိုးဆိုတာက မူရင္း Object တန္ဖိုးနဲ႔ ေဒါင္လိုက္ျခားမယ့္ ၾကားအကြာအေ၀း ႏွစ္ခုေပါင္းတန္ဖိုးျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ။ ။ 10 ပတ္လည္ရွိတဲ့ Rectangle ကိုပြားမယ္၊ အေပၚဘက္ကို ၾကားမွာ 10 ထပ္ျခားခ်င္တယ္ ဆိုရင္ Row Offset ကို ႏွစ္ခုေပါင္းတန္ဖိုးျဖစ္တဲ့ 20 ကိုထည့္ေပးရမွာပါ။
(5) Column Offset တန္ဖိုးလည္းထည့္ေပးပါ။ * Column Offset တန္ဖိုးဆိုတာက မူရင္း Object တန္ဖိုးနဲ႔ အလွ်ားလိုက္ျခားမယ့္ ၾကားအကြာအေ၀း ႏွစ္ခုေပါင္းတန္ဖိုးျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ။ ။ 10 ပတ္လည္ရွိတဲ့ Rectangle ကိုပြားမယ္၊ ညာဘက္ကို ၾကားမွာ 10 ထပ္ျခားခ်င္တယ္ ဆိုရင္ Column Offset ကို ႏွစ္ခုေပါင္းတန္ဖိုးျဖစ္တဲ့ 20 ကိုထည့္ေပးရမွာပါ။
(6) Angle of Array ဆိုတာကေတာ့ ပြားလိုက္တဲ့ Array ကို ဒီဂရီလွည့္ခ်င္ရင္ ဒီေနရာမွာ လွည့္ခ်င္တဲ့ Angle ကိုထည့္ေပးရမွာပါ ပံုမွန္အေျခအေနမွာ Zero ျဖစ္ေနမွာပါ။
(7) အားလံုးျပည့္စံုၿပီဆိုရင္ေတာ့ Dialog Box ရဲ႕ ညာဘက္ေအာက္နားမွာရွိတဲ့ Preview Button ကိုႏွိပ္ကာ ျဖစ္လာမယ့္ပံုကိုၾကည့္ႏိုင္ပါၿပီ။ ဒီေနရာမွာ စိတ္ႀကိဳက္ျဖစ္ၿပီဆိုရင္ Enter (သို႔မဟုတ္) Right Click ႏွိပ္ကာ Array ကို Accept လုပ္ႏိုင္ပါၿပီ။ ျပန္ျပင္ခ်င္ေသးရင္ေတာ့ Left Click (OR) Space Bar (OR) Esc ( The upper left corner button on the Keyboard. ) တစ္ခုခုႏွိပ္ၿပီး ျပန္ျပင္ႏိုင္ပါေသးတယ္။

*** Polar Array ***
***************
* Polar Array ကိုသေဘာေပါက္နားလည္ဖို႔အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ Base Point ယူႏိုင္ဖို႔အတြက္ Circle တစ္ခုအရင္ဆြဲထားပါ အဲဒီ Circle ရဲ႕အေပၚဘက္တည့္တည့္ကေန ပြားခ်င္တဲ့ Object တစ္ခုကိုဆြဲေပးထားပါ။ ( ဘာ Object ပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့, Circle / Rec; / Line ). ဆြဲထားတဲ့ Object ကို Polar Array နဲ႔ ပြားေတာ့မယ္ဆိုရင္ -
* Ar > Enter, Array Dialog Box က်လာတဲ့အခါမွာ -
(1) Dialog Box ရဲ႕ အေပၚဆံုးအလယ္မွာရွိေနတဲ့ Polar Array ကိုေရြးေပးထားပါ။
(2) Dialog Box ရဲ႕ ညာဘက္အေပၚေထာင့္နားမွာရွိတဲ့ Select Objects Button ကိုကလစ္ႏွိပ္ၿပီး Array ပြားမယ့္ Object ကို Select လုပ္ေပးပါ။ Select ေပးၿပီးၿပီဆိုရင္ေတာ့ Enter ေခါက္ေပးပါ။
(3) Dialog Box ရဲ႕ အေပၚဘက္အလယ္နားမွာရွိေနတဲ့ Coordinates ေတြေနာက္နားက Pick Center Point Button ကိုကလစ္ႏွိပ္ၿပီး ဗဟိုထားၿပီးပြားမယ့္ေနရာကို ကလစ္ခ်ေပးပါ။ ( ပထမဆံုးဆြဲခဲ့တဲ့ Circle ရဲ႕ Center Point ေပါ့။ )
(4) Method and Values အပိုင္းမွာရွိတဲ့ Method မွာေတာ့ Array ပြားနည္း သံုးမ်ိဳးေတြ႔ရမွာပါ။ - (a) Total number of items & Angle to fill (b) Total number of items & Angle between items (c) Angle to fill & Angle between items, ဆိုၿပီး သံုးမ်ိဳးေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။

* (a) Total number of items & Angle to fill
- Total number of items & Angle to fill ဆိုတာကေတာ့ Array ပြားတဲ့အခါ မူရင္း Object အပါအ၀င္လိုခ်င္တဲ့အေရအတြက္စုစုေပါင္း နဲ႔ ပြားမယ့္ Angle တန္ဖိုးေပးၿပီး သံုးရတဲ့နည္းပါ။
- Total number of items မွာ မူရင္း Object အပါအ၀င္ လိုခ်င္တဲ့အေရအတြက္ကိုရိုက္ထည့္ေပးပါ။
- Angle to fill မွာေတာ့ တစ္ပတ္ျပည့္ေအာင္ပြားမယ္ဆိုရင္ 360 ရိုက္ထည့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

* (b) Total number of items & Angle between items
- Total number of items & Angle between items ဆိုတာကေတာ့ Array ပြားတဲ့အခါ မူရင္း Object အပါအ၀င္လိုခ်င္တဲ့အေရအတြက္စုစုေပါင္း နဲ႔ items တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ ၾကားမွာရွိေစခ်င္တဲ့ Angle တန္ဖိုးေပးၿပီး သံုးရတဲ့နည္းပါ။
- Total number of items မွာ မူရင္း Object အပါအ၀င္ လိုခ်င္တဲ့အေရအတြက္ကိုရိုက္ထည့္ေပးပါ။
- Angle between items မွာ item တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ ၾကားမွာရွိေစခ်င္တဲ့ Angle တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ေပးပါ။

* (c) Angle to fill & Angle between items
- Angle to fill & Angle between items ဆိုတာကေတာ့ Array ပြားခ်င္တဲ့ စုစုေပါင္း Angle နဲ႔ item တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ ၾကားမွာရွိေစခ်င္တဲ့ Angle တန္ဖိုးေပးၿပီး သံုးရတဲ့နည္းပါ။
- Angle to fill မွာ Array ပြားခ်င္တဲ့ စုစုေပါင္း Angle တန္ဖိုးကိုရိုက္ထည့္ေပးပါ။
- Angle between items မွာေတာ့ items တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ ၾကားမွာရွိေစခ်င္တဲ့ Angle တန္ဖိုးကိုရိုက္ထည့္ရမွာပါ။

*** Method သံုးခုရွိေပမယ့္ အသံုးအမ်ားဆံုးကေတာ့ (a) ျဖစ္တဲ့ Total number of items & Angle to fill ပဲျဖစ္ပါတယ္။

(5) Method အပိုင္းမွာ လိုအပ္တာေတြျပင္ၿပီးၿပီဆိုရင္ Array Dialog Box ရဲ႕ ဘယ္ဘက္ေအာက္ေထာင့္ မွာရွိေနတဲ့ Rotate items as copied ကိုအမွန္ျဖစ္ေပးထားရင္ေတာ့ Array ပြားလိုက္တဲ့ Object ေတြကို Array Center ကေနအလိုက္သင့္လွည့္ေပးသြားမွာပါ။ အမွန္ျခစ္ျဖဳတ္ထားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ Object ကိုလက္ရွိအေနအထားအတိုင္းနဲ႔ ပြားေပးသြားမွာပါ။
(6) Step 1 to 5 အတိုင္း ျပင္ဆင္ၿပီးၿပီဆိုရင္ေတာ့ Array Dialog Box ရဲ႕ ညာဘက္ေအာက္နားမွာရွိေနတဲ့ Preview Button ကို ကလစ္ႏွစ္ၿပီး ရလာမယ့္ပံုစံကို ႀကိဳၾကည့္ႏိုင္ပါၿပီ။ * Command မထြက္ေသးဘူးေနာ္ *, လိုခ်င္သလိုမရေသးရင္ Esc / Left Click / Space Bar သံုးၿပီး Dialog Box ျပန္ေခၚကာ ျပင္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ Preview ၾကည့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ စိတ္ႀကိဳက္ျဖစ္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ Right Click / Enter နဲ႔ Accept လုပ္ကာ Command ကိုအဆံုးသတ္ႏိုင္ပါၿပီ။

* အခုေရးျပခဲ့တာေတြက AutoCAD Version 2010 နဲ႔ အရင္ Version ေတြမွာသံုးရတဲ့ပံုစံပါ။ Version 2012 နဲ႔ အထက္မွာ သံုးရတဲ့ပံုစံကို ဆက္လက္ရွင္းျပသြားပါ့မယ္။ ကဲ . . . ဆက္ၾကည့္လိုက္ရေအာင္။

15(b). Array ( AR / -AR ) ( * For Version 2012 and Later )
============================================

* AutoCAD Version 2014 ကိုအေျခခံၿပီးေရးေပးသြားပါ့မယ္။
* AutoCAD ရဲ႕ေနာက္ပိုင္းထြက္ရွိလာတဲ့ Version ေတြမွာ AR > Enter ေခါက္လည္းပဲ Dialog Box က်လာမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ Dialog Box က်ဖို႔ဆို " ARRAYCLASSIC " command ကိုသံုးရပါလိမ့္မယ္။
* AutoCAD Version 2014 ရဲ႕ Array Command မွာ Option သံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္ Rectangular Array, Path Array နဲ႔ Polar Array ပါ။

* Rectangular Array ဆိုတာက Object ကို Row ေတြ Column ေတြနဲ႔ ပြားေပးမွာပါ။
* Path Array ကေတာ့ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုေပၚမွာ Array ပြားေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။
* Polar Array ဆိုတာကေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ Center Point တစ္ခုရဲ႕ ပတ္လည္ကိုပြားေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။

*** Rectangular Array ***
********************
* AR > Enter, Array ပြားမယ့္ Object ကို Select ေပး Enter, Array Type ေရြးခိုင္းတဲ့အခါမွာ Rectangular Array ကိုသံုးမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ R > Enter.
* Command Line မွာ Option ရွစ္ခုထပ္ေတြ႔ရလိမ့္မယ္, -
* [ ASsociative / Base point / COUnt / Spacing / COLumns / Rows / Levels / eXit ] - တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

* Associative ဆိုတာက Array ပြားၿပီးခ်ိန္မွာ ရလာမယ့္ Object ေတြကို တစ္တြဲတည္းျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အခါ ေရြးေပးႏိုင္တဲ့ Option ပါ။ ဒီ Option မွာ Yes လို႔ေျပာထားမယ္ဆို Array ပြားၿပီးခ်ိန္မွာ ရလာတဲ့ Object ေတြဟာ တစ္တြဲတည္းျဖစ္ေနမွာပါ။ ျပန္ျပင္ခ်င္တဲ့အခါမွာလဲ Selection ေပးကာ Stretch လုပ္ျခင္းျဖင့္ အလြယ္တကူျပန္ျပင္ႏိုင္ပါတယ္။ ( Array ပြားၿပီးခ်ိန္မွာ တစ္ဆက္တည္းမလိုခ်င္ေတာ့ရင္ Explode ( X > Enter ) ကိုသံုးႏိုင္ပါတယ္။
* Base Point ကေတာ့ Object ရဲ႕ Base Point ပါ Default အတိုင္းဆိုရင္ မူရင္း Object ရဲ႕ Center မွာရွိေနပါတယ္။ B > Enter နဲ႔ လိုအပ္တဲ့ေနရာမွာကလစ္ခ်ၿပီးျပန္ထားႏိုင္ပါတယ္။ မလိုအပ္ပါက Default ေနရာမွာသာထားေပးပါ။
* Count ဆိုတာကေတာ့ Column အေရအတြက္နဲ႔ Row အေရအတြက္ထည့္ေပးဖို႔ပါပဲ။ COU > Enter, Column အေရအတြက္တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ Enter, Row အေရအတြက္တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ Enter. ( ဒီေနရာမွာ Shortcut ေတြမရိုက္ခ်င္ရင္ Command Line ထဲက ေရြးခ်င္တဲ့ Option စာသားေပၚမွာဘယ္ကလစ္ႏွိပ္ႏိုင္တယ္ေနာ္။ )
* Spacing မွာေတာ့ Column Offset နဲ႔ Row Offset တန္ဖိုးေတြထည့္ေပးရမွာပါ။ ( Column Offset တန္ဖိုးဆိုတာက မူရင္း Object တန္ဖိုးနဲ႔ အလွ်ားလိုက္ျခားမယ့္ ၾကားအကြာအေ၀း ႏွစ္ခုေပါင္းတန္ဖိုးျဖစ္ပါတယ္။ ) S > Enter, Column Offset တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, Row Offset တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter.
* Columns မွာေတာ့ Column အေရအတြက္နဲ႔ Column Offset တန္ဖိုးေတြကို တစ္ဆက္တည္းထည့္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ COL > Enter, Column အေရအတြက္တန္ဖိုး Enter, Column Offset တန္ဖိုး Enter.
* Rows မွာလည္း Row အေရအတြက္နဲ႔ Row Offset တန္ဖိုးေတြကို တစ္ဆက္တည္းထည့္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ R > Enter, Row အေရအတြက္တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, Row Offset တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter. Incrementing elevation between rows ဆိုတာကေတာ့ Row တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုၾကားမွာ Z ၀င္ရိုးအတိုင္းျခားသြားမယ့္ Distance တန္ဖိုးပါ။ မလိုအပ္ပါက Zero သာထားေပးပါ။ (2D အတြက္ဆို ဒါေတြမလိုပါဘူး။)
* Levels ဆိုတာက Z ၀င္ရိုးအတိုင္းပြားခ်င္တဲ့ တန္ဖိုးပါ။ (For 3D) L > Enter, Level အေရအတြက္တန္ဖိုး Enter, Level တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားအကြာအေ၀းတန္ဖိုး Enter.
* Exit ကေတာ့ Command ျပန္ထြက္ခ်င္ရင္သံုးတာပါ။

***** ပံုမွန္အသံုးျပဳဖို႔အတြက္ အတိုခ်ဳပ္ကိုထပ္ေျပာျပပါ့မယ္။ *****
* Rectangular Array ကိုသေဘာေပါက္နားလည္ဖို႔အတြက္ 10 ပတ္လည္ရွိတဲ့ Rectangle ေလးအရင္ဆြဲေပးထားပါ။ သူ႔ကိုပြားမယ္ဆိုပါေတာ့ -
* AR > Enter, Array ပြားမယ့္ Object ကို Select ေပး Enter, Array Type ေရြးခိုင္းတဲ့အခါမွာ Rectangular Array ကိုသံုးမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ R > Enter.
* COL > Enter, Column အေရအတြက္တန္ဖိုး Enter, Column Offset တန္ဖိုး Enter.
* R > Enter, Row အေရအတြက္တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, Row Offset တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter. "0" > Enter > Enter. ဆိုရင္ ရပါၿပီ။

*** Path Array ***
***************

* လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုေပၚမွာ Array ပြားမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ Array ပြားမယ့္ Object နဲ႔ Arc / SPLine,... တို႔ကိုသံုးၿပီး လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုဆြဲေပးထားပါ။

* AR > Enter, Array ပြားမယ့္ Object ကို Select ေပး Enter, Array Type ေရြးခိုင္းတဲ့အခါမွာ Path Array ကိုသံုးမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ PA > Enter.
* Command Line မွာ Option ဆယ္ခုထပ္ေတြ႔ရလိမ့္မယ္, -
* [ ASsociative/Method/Base point/Tangent direction/Items/Rows/Levels/Align items/Z direction/eXit ] - တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

* Associative ဆိုတာက Array ပြားၿပီးခ်ိန္မွာ ရလာမယ့္ Object ေတြကို တစ္တြဲတည္းျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အခါ ေရြးေပးႏိုင္တဲ့ Option ပါ။ ဒီ Option မွာ Yes လို႔ေျပာထားမယ္ဆို Array ပြားၿပီးခ်ိန္မွာ ရလာတဲ့ Object ေတြဟာ တစ္တြဲတည္းျဖစ္ေနမွာပါ။ ျပန္ျပင္ခ်င္တဲ့အခါမွာလဲ Selection ေပးကာ Stretch လုပ္ျခင္းျဖင့္ အလြယ္တကူျပန္ျပင္ႏိုင္ပါတယ္။ ( Array ပြားၿပီးခ်ိန္မွာ တစ္ဆက္တည္းမလိုခ်င္ေတာ့ရင္ Explode ( X > Enter ) ကိုသံုးႏိုင္ပါတယ္။
* Method ဆိုတာကေတာ့ Path Array ကို သံုးတဲ့အခါ Divide နည္းနဲ႔လား Distance ေတြေပးၿပီး Measure နဲ႔သံုးခ်င္တာလားေရြးေပးရမွာပါ။
- ( Divide နည္းနဲ႔သံုးမယ္ဆိုရင္ AR > Enter > Divide ပိုင္းမယ့္ Object ကို Select ေပးၿပီး Enter > PA > Enter > လမ္းေၾကာင္းကလစ္ခ် > M > Enter > D > Enter. ) * Divide နည္းကိုသံုးမယ္ဆိုရင္ Items ျပင္တဲ့အခါမွာ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာရွိေစခ်င္တဲ့ Object စုစုေပါင္းအေရအတြက္တန္ဖိုးကိုသာေပးရေတာ့မွာပါ။
- ( Measure နည္းနဲ႔သံုးမယ္ဆိုရင္ AR > Enter > Divide ပိုင္းမယ့္ Object ကို Select ေပးၿပီး Enter > PA > Enter > လမ္းေၾကာင္းကလစ္ခ် > M > Enter > M > Enter. ) * Measure နည္းကိုသံုးမယ္ဆိုရင္ Items ျပင္တဲ့အခါမွာ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာရွိေနမယ့္ Object တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားအကြာအေ၀းရယ္ Object စုစုေပါင္းအေရအတြက္တန္ဖိုးရယ္ ကိုေပးရမွာပါ။
* Base Point ဆိုတာကေတာ့ Object ရဲ႕ Base ကို လိုအပ္တဲ့ေနရာမွာကလစ္ခ်ၿပီး ျပေပးႏိုင္ပါတယ္။ . . . B > Enter > Base Point ထားမယ့္ေနရာ ကလစ္ခ်။
* Tangent Direction ဆိုတာကေတာ့ Array ပြားလို႔ရလာမယ့္ Object အေနအထားကို First Point , Second Point ျပၿပီး လိုသလိုျပင္ႏိုင္ပါတယ္။ . . . T > Enter > Tangent Direction ရဲ႕ First Point ကလစ္ခ် > Second Point ကလစ္ခ်။
* Items မွာေတာ့ Method ေပၚမူတည္ၿပီး ေပးရေတာ့မွာပါ။
- ( Method မွာ Divide နဲ႔သံုးခဲ့ရင္ - . . . I > Enter > မူရင္း Object အပါအ၀င္လိုခ်င္တဲ့အေရအတြက္စုစုေပါင္းတန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter. )
- ( Method မွာ Measure နဲ႔သံုးခဲ့ရင္ - . . . I > Enter > Object တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားအကြာအေ၀းတန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter > Object စုစုေပါင္းအေရအတြက္တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter. ( *** ဒီေနရာမွာ Option ႏွစ္ခုထပ္ေတြ႔ရမယ္ - [ Fill Entire Path / Expression ] , Fill Entire Path ဆိုတာက Object ေတြကို ( ေပးခဲ့တဲ့ Object တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားအကြာအေ၀း နဲ႔ ) လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ရသေလာက္ထုတ္ေပးသြားမွာပါ။ Expression ကေတာ့ Command မထြက္ပဲ Calculate လုပ္ခ်င္ရင္သံုးတာပါ။ )
* Rows မွာေတာ့ လိုခ်င္တဲ့ လိုခ်င္တဲ့ Row အေရအတြက္နဲ႔ Row တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားအကြာအေ၀းကိုရိုက္ထည့္ေပးရမွာပါ။ Incrementing elevation between rows ဆိုတာကေတာ့ Row တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုၾကားမွာ Z ၀င္ရိုးအတိုင္းျခားသြားမယ့္ Distance တန္ဖိုးပါ။ မလိုအပ္ပါက Zero သာထားေပးပါ။
* Levels ဆိုတာက Z ၀င္ရိုးအတိုင္းပြားခ်င္တဲ့ တန္ဖိုးပါ။ (For 3D) L > Enter, Level အေရအတြက္တန္ဖိုး Enter, Level တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားအကြာအေ၀းတန္ဖိုး Enter.
* Align items ဆိုတာကေတာ့ Array ပြားမယ့္ Object ကိုလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ အလိုက္သင့္ညွိၿပီးပြားခ်င္ရင္သံုးဖို႔ပါ။ . . . A > Enter, Y > Enter (OR) N > Enter.
* Z direction ဆိုတာကေတာ့ Object ရဲ႕ မူလ Z direction ကို မပ်က္ေစခ်င္ရင္သံုးဖို႔ပါ။ . . . Z > Enter, Y > Enter (OR) N > Enter.
* Exit ကေတာ့ Command ျပန္ထြက္ခ်င္ရင္သံုးတာပါ။

*** Polar Array ***
***************

* Polar Array ကိုသေဘာေပါက္နားလည္ဖို႔အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ Base Point ယူႏိုင္ဖို႔အတြက္ Circle တစ္ခုအရင္ဆြဲထားပါ အဲဒီ Circle ရဲ႕အေပၚဘက္တည့္တည့္ကေန ပြားခ်င္တဲ့ Object တစ္ခုကိုဆြဲေပးထားပါ။

* AR > Enter, Array ပြားမယ့္ Object ကို Select ေပး Enter, Array Type ေရြးခိုင္းတဲ့အခါမွာ Polar Array ကို သံုးမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ PO > Enter, Array Center ( ဗဟိုထားၿပီးပြားမယ့္ေနရာ ) ကလစ္ခ်။
* Command Line မွာ Option ကိုးခုထပ္ေတြ႔ရပါမယ္, -
* [ ASsociative / Base point / Items / Angle between / Fill angle / ROWs / Levels / ROTate items / eXit ] - တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

* Associative ဆိုတာက Array ပြားၿပီးခ်ိန္မွာ ရလာမယ့္ Object ေတြကို တစ္တြဲတည္းျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အခါ ေရြးေပးႏိုင္တဲ့ Option ပါ။ ဒီ Option မွာ Yes လို႔ေျပာထားမယ္ဆို Array ပြားၿပီးခ်ိန္မွာ ရလာတဲ့ Object ေတြဟာ တစ္တြဲတည္းျဖစ္ေနမွာပါ။ ျပန္ျပင္ခ်င္တဲ့အခါမွာလဲ Selection ေပးကာ Stretch လုပ္ျခင္းျဖင့္ အလြယ္တကူျပန္ျပင္ႏိုင္ပါတယ္။ ( Array ပြားၿပီးခ်ိန္မွာ တစ္ဆက္တည္းမလိုခ်င္ေတာ့ရင္ Explode ( X > Enter ) ကိုသံုးႏိုင္ပါတယ္။
* Base Point ဆိုတာကေတာ့ Object ရဲ႕ Base ကို လိုအပ္တဲ့ေနရာမွာကလစ္ခ်ၿပီး ျပေပးႏိုင္ပါတယ္။ . . . B > Enter > Base Point ထားမယ့္ေနရာ ကလစ္ခ်။
* Items မွာေတာ့ မူရင္း Object အပါအ၀င္ လိုခ်င္တဲ့အေရအတြက္ကိုရိုက္ထည့္ေပးပါ။ . . . I > Enter > လိုခ်င္တဲ့အေရအတြက္ကိုရိုက္ထည့္ၿပီး Enter.
* Angle between ဆိုတာကေတာ့ Item တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုၾကားမွာ ရွိေစခ်င္တဲ့ Angle တန္ဖိုးကိုေပးဖို႔ပါ။ . . . A > Enter, Angle တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter.
* Fill angle ဆိုတာက Array တစ္ခုလံုးရဲ႕ Angle တန္ဖိုးကိုေပးရမွာပါ။ တစ္ပတ္ျပည့္ေအာင္ပတ္မယ္ဆိုရင္ 360 ရိုက္ထည့္ေပးရမွာပါ။ . . . F > Enter, Angle တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter.
* Rows မွာေတာ့ Row အေရအတြက္နဲ႔ Row တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားအကြာအေ၀းေတြရိုက္ထည့္ႏိုင္ပါတယ္။ . . . ROW > Enter, Row အေရအတြက္ရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, Row တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားအကြာအေ၀းရိုက္ထည့္ၿပီး Enter, Incrementing elevation between rows ဆိုတာကေတာ့ Row တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုၾကားမွာ Z ၀င္ရိုးအတိုင္းျခားသြားမယ့္ Distance တန္ဖိုးပါ။ မလိုအပ္ပါက Zero သာထားေပးပါ။
* Levels ဆိုတာက Z ၀င္ရိုးအတိုင္းပြားခ်င္တဲ့ တန္ဖိုးပါ။ (For 3D) L > Enter, Level အေရအတြက္တန္ဖိုး Enter, Level တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားအကြာအေ၀းတန္ဖိုး Enter.
* Rotate items မွာေတာ့ Array ပြားလိုက္တဲ့ Object ေတြကို Array Center နဲ႔ အလိုက္သင့္လွည့္ၿပီး ပြားခ်င္ရင္ Yes, ကိုေရြးရမွာပါ။ မူရင္းအတိုင္းပြားခ်င္ရင္ေတာ့ No, ကိုေရြးရမွာပါ။ . . . ROT > Enter, Y > Enter (OR) N > Enter.
* Exit ကေတာ့ Command ျပန္ထြက္ခ်င္ရင္သံုးတာပါ။

***** ပံုမွန္အသံုးျပဳဖို႔အတြက္ အတိုခ်ဳပ္ကိုထပ္ေျပာျပပါ့မယ္။ *****
* Polar Array ကိုသေဘာေပါက္နားလည္ဖို႔အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ Base Point ယူႏိုင္ဖို႔အတြက္ Circle တစ္ခုအရင္ဆြဲထားပါ အဲဒီ Circle ရဲ႕အေပၚဘက္တည့္တည့္ကေန ပြားခ်င္တဲ့ Object တစ္ခုကိုဆြဲေပးထားပါ။
* AR > Enter, Array ပြားမယ့္ Object ကို Select ေပး Enter, Array Type ေရြးခိုင္းတဲ့အခါမွာ Polar Array ကို သံုးမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ PO > Enter, Array Center ( ဗဟိုထားၿပီးပြားမယ့္ေနရာ ) ကလစ္ခ်။
* I > Enter > လိုခ်င္တဲ့အေရအတြက္ကိုရိုက္ထည့္ၿပီး Enter.
* F > Enter, Array တစ္ခုလံုး Angle တန္ဖိုးရိုက္ထည့္ၿပီး Enter. ( Default ကို 360 ေပးထားမွာပါ။ )
* ROT > Enter, အလိုက္သင့္လွည့္ၿပီးပြားခ်င္ရင္ Y > Enter (OR) မူလပံုစံအတိုင္း ပြားခ်င္ရင္ N > Enter, Enter.

ဆက္လက္မွ်ေ၀ပါမည္။

First Step Computer Training Center

No.148, Seikkanthar Street (Lower Block), Kyauktada Township, Yangon.
Ph: 09 4571 55568, 09 795 611099

Solve Your Auto CAD Problems - Myanmar

No comments:

Post a Comment